četrtek, 14. marec 2019

MOJA SRČNA PLAT

Večkrat sem že pisala o pomenu vzgoje zame. Kako zelo se posvečam temu, da bi otrokom dala zavestno popotnico za življenje, v katerem bodo znali in upali živeti sebe.
Sebe kot osebo, ki čuti, občuti, se odziva, upa biti pristen, zna biti srčen, se zaveda sebe, svojih čustev, svojih močnih področij. In zna ter upa vse to izražati.

Že ob misli na dojenčka pred šestimi leti sva s Hermanom o tem ogromno govorila. Malo zato, ker jaz tega nisem imela, a sem zelo, zelo potrebovala, malo pa zato, ker sem se ob svoji najstarejši, Sari stalno spraševala, če sem naredila dovolj, ali sem naredila prav?

Sama pri sebi se zavedam, da moja nizka samopodoba, nizka samozavest in problemi v odnosih in komunikaciji izhajajo iz otroštva. Nihče ni kriv, a enostavno v tistih časih pogosto ni bilo ne časa, ne prostora za čustveno inteligenco.

Tako ob Ajdi in Patriku največ časa posvečam pogovorom. O vsem.
Priznam, pogosto, vedno pogosteje je zelo težko, kajti pogovori se poglabljajo, teme postajajo resnejše, zelo življenjske, jaz pa moram napeti kar velik del sivih celic, da ni vse skupaj samo čvekanje.

Torej, ob branju pravljic si že nekaj mesecev pripovedujemo, kako se liki iz pravljic počutijo. Kaj doživljajo. Kako bi bilo vse to v našem svetu.

Ob interakciji z drugimi ljudmi se vedno pogovorimo o naših odzivih. O našem odnosu do nečesa ali nekoga.

Ob vsem novem iščemo vedno dobre, lepe, pozitivne stvari.

To je lahko.

Potem pa pride del z vprašanjem, kako se ti počutiš? Kako ti vidiš? Kako se imaš sam s sabo? Kje si v družbi? Kaj te veseli?

Tu pa zablokiram.
Ugotovila sem, da blokada izhaja iz mene. Iz moje lastne perspektive samovrednosti, nizke samozavesti, strogosti do sebe. In seveda, iz navade primerjanja.

Vendar, kako učiti svoje otroke, ko pa se še sama učim?

Nasproti mi je prišla Kristina Dia Gorenc, srčna mama, ki je za to izučena.

Z Ajdo sva se v torek popoldne udeležili njene pravljične delavnice. Nisva vedeli, kako točno bo izgledalo, predvidevali pa sva, da bo z njimi medvedek Mavri s svojimi zgodbami, ki sva ga videli na spletni strani.
Sama sem imela pričakovanja, da bo srčnost Ajde tam našla svoje gnezdo.

Bilo je veliko več kot to.
Kristina Dia ni samo izučena, da vodi otroke, za to moraš biti ustvarjen. Namreč, Kristina dejansko začuti otroke. Toliko jih že pozna, predvsem pa zelo dobro pozna metode svojega lastnega dela, da lahko z rezultati trdno stoji za vsem.
Energijo začuti že zelo kmalu, ko preko svojih potrjenih metod opazuje otroka. Zato tudi dela v majhnih skupinicah. Sama ne bi opazila, če si ne bi upala kasneje kar vprašati. Šele potem sem dojela, koliko je z vsakim od otrok naredila v eni uri pravljične delavnice.

Po delavnici sem doživela svoj AHA! moment. Ajda, ki jo kreiram jaz v svoji glavi, ni Ajda, s katero preživljam čas. S toliko odgovori me je presenetila, da sem se zamislila. Ne v smislu, da je ne poznam, ampak v tem, da sem dojela, kaj ji je zares pomembno. Njej, Ajdi. Ne meni.
Videla sem, kako se vidi sama in kaj ima zares rada.

Kasneje sva se o tem pogovarjali in hvaležna sem, da se Ajda rada pogovarja takšne stvari.
Bilo pa je drugače, saj sem sama vedela, v katero smer lahko peljem pogovor, kako lahko vprašam, da dobim odgovor, ki je njen. Ne tisti, za katerega otrok natuhta, da bo mamici všeč. Mislim, da mi je celo uspelo, da je bila suverena, da sem ji dala potrditev, da je sprejeta, kakršnakoli je.
Priznam, tik po delavnici je bilo veliko lažje kot danes, ko moram že precej bolje pomisliti, kako obrniti vprašanje.

Hkrati sem ob Kristini Dii dobila potrditev, da sem na pravi poti, da pogovori z otrokom pomenijo zelo veliko.

Midve bova še šli h Kristini. Sama imam kar neka mini pričakovanja, kaj vse bom še lahko doživela ob moji punci in se obenem učila tudi sama, kako spodbujati otroka, da spoznava čustva in jih zna izraziti in poimenovati ter se ob tem pocutiti sprejet, ljubljen. Še bolj mi je pa v izziv, kako otroka pripeljati do zavedanja svojih pozitivnih, močnih strani.

Tokrat je Ajda odšla navdušena, ko si je zavedno rekla, da zelo dobro riše in ustvarja. Se mi zdi, da je našla en velik del smisla v svojem veselju 💜

Kristina Dia Gorenc deluje v Ljubljani, njene delavnice, tečaje, mentorstva in izdelke najdete na spletni strani diamantko.si, kjer so tudi podrobnejši opisi.
Tam se lahko na prvi pogled spoznate z medvedkom Mavrijem in preberete več o njenem delu s srčnimi otroci in starši.

Ima tudi fb stran, kjer sem jo spoznala jaz v enem njenih čudovitih zapisov:
@Srčni otroci in starši by Kristina Dia.

Ni komentarjev:

Objavite komentar